onsdag 15 mars 2017

En dag i Karlshamn

Oj, idag stormar det så att man får hålla i hatten! Med rådande klass 1-varning över norra Skåne kändes det som en bra plan att fly fältet och spendera dagen i Karlshamn. Det blåste förvisso där med, men kanske inte fullt lika mycket. Det blev en kort runda på stan och en desto längre runda på Gourmet Grön, där både min mor och jag konstaterade att vi skulle ha sparat mer plats i magen för Sveriges godaste chokladpudding. Vilken delikatess!

På ett litet stenlagt torg på baksidan av restaurangen hittade jag den här fina statyn. "Hålla handen" heter den och är gjord av Stockholmskonstnären Thomas Bromé. Visst är den lilla flickan realistisk? Det är lite ledsamt att tänka att hon har byggt en pappa av lego...


På vägen hem svängde jag inom Ljungsleds Plantskola i Mörrum, som jag har skymtat från E22:an många gånger men aldrig besökt. Hit får jag nog komma tillbaka när utesäsongen drar igång på allvar, för det verkade vara ett riktigt trevligt ställe. Jag kom iallafall därifrån med en superdupersekatör från Felco och oemotståndligt rolig kruka från danska Madame Stoltz. Nog är det lite 80-tal över den? (Ni vet, de där huvudena som man odlade krasse i.)


Sen blåste jag hem igen efter en lagom onsdagsutflykt, med bilen full av mammas gamla veckotidningar och jordsäckar från City Gross (50 liter för 15 kronor!). Inatt drömmer jag nog om den där goda chokladpuddingen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!