måndag 13 mars 2017

I köksfönstret

När solen lyser in är köksfönstret ovanför diskbänken verkligen en obarmhärtig syn, med flottiga fläckar på insidan och diverse annan smuts på utsidan. Nu börjar det verkligen bli dags att prova den där fiffiga fönsterputsmojängen vi fick i julklapp. Jag skyller på att vi fortfarande har minusgrader om nätterna. Lite vit färg på karmar och fönsterbräda hade inte heller skadat. Well, well...


Jag försöker kamouflera tråkigheterna med vackra ting på den smala fönsterbrädan. För tillfället står här några små minivaser av olika slag; två små vitlökar från byns finaste lilla blomsteraffär och en ljusgrön större lök från ICA. Några små krukväxter i ärgfärgade zinkkrukor får också plats. Skitiga rutor eller inte, så är det iallafall ganska trevligt att stå här och titta ut när man diskar eller pysslar med något annat vid diskbänken.

2 kommentarer:

  1. Känner igen dilemmat:) Fönsterpustmojängen är en strålande uppfinning, plötsligt blir fönsterputsning ett jobb för män ( jag menar det surrar och låter!) Ett litet tips bara; kom ihåg att ladda den dagen innan premiären. Så tråkigt om den somnar mitt i jobbet sas
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tips med laddningen. Och ännu bättre tips att tipsa mannen, hihi!

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!