fredag 21 april 2017

Hopp om liv

Vad gör väl det att det regnar och blåser ute, när termometern visade 9 grader varmt redan imorse och man faktiskt anar en gnutta vår i luften? Nu känner jag hopp om liv, hihi! Tänk att det som i skrivande stund ser ut så här...


... inom kort faktiskt kommer att se ut så här! Det hade jag nästan glömt.


Mitt lilla fågelbo i halm har jag redan grävt fram ur ladan och hängt på plats i det gamla äppelträdet. Förra sommaren hade den förträffligt sällskap av en underskönt blommande klematis, som jag har glömt vad den heter. Hoppas den blir lika fin (om inte finare) och full av knoppar i sommar.


Efter en tredagars arbetsvecka är det dags för helg igen. Inte mig emot! Vad den här helgen bär med sig vet jag inte riktigt än, men det där brukar liksom ge sig efter hand. Om inte annat kan jag ju sitta och bläddra igenom förra årets bildarkiv och drömma om allt som komma skall. Det blir man lycklig av, kan jag lova!

4 kommentarer:

  1. Åhh så vackert! Tänk vad grönskan gör för ögat...ja tänk så fult allt är i november! Näe nu får våren skynda på lite, jag fryyyyyser! (Blommorna också!)
    Ha en rolig helg...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Om det råkar komma lite vårvärme är det snart lummigt hos dig! När det väl börjat går det fort. Här har vi storm och svinkallt så våren har kommit av sig.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Skönt med kortveckor!
    Ja, nu vill vi ha lite vårvärme! Här är det 5 grader ute, men det blåser nåt förskräckligt, så jag vet inte om jag har lust att vara ute... Vill ju egentligen, men det måste ju vara liite skönt i alla fall!

    Trevlig helg!
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. En kall vår har vi haft men snart är nog värmen här. Härligt med grönska!
    Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!