onsdag 5 april 2017

Lite onsdag

Isande kalla vindar redan på förmiddagen idag gjorde att jag lade alla trädgårdsplaner på hyllan. Istället tog jag en sväng ner till byns finaste lilla blomsteraffär, där jag handlade mig en karamellig tulpanbukett. Man får ju passa på nu, medan tulpansäsongen fortfarande varar.


Efter lunch var jag ändå ute en snabbis och planterade några penséer i en gammal Kockums-bytta, som jag ställde på planteringsbordet. Tre olika men matchande färger!


Ett helt gäng vita penséer fick ersätta de sedan länge vissna ljungplantorna i plåtlådan i skottkärran på framsidan. Den där plåtlådan (som kommer från skroten i byn) är verkligen en favorit, i all sin rostighet. Kan det vara något gammalt militärt, tro?


Ett tag funderade jag på att ta en sväng till IKEA (vad gör man inte för att få köra den nya bilen, hihi!), men sen kom jag på bättre tankar och stannade hemma och drack kaffe istället. Goda gammaldags kokosbollar får man äta när man är ledig!


Lite blomvattning, lite disk, lite tvätt, lite soffhäng, lite läsning och sedan var den här dagen snart tillända. Det är allt bra skönt med sådana dagar ibland.

3 kommentarer:

  1. Jamen det låter ju som den skönaste av dagar! Ikea ligger kvar...
    Tror jag ska unna mig en tulpanbukett i morgon, det är jag värd :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Låter som en alldeles perfekt ledig dag!
    Ha det fint!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Det lät som en härlig dag det. Vilka fina bilder. Ja den där lådan är verkligen fin och den där koppen jag skymtar passar ju väldans bra till Fröken Grön;)
    Kram/Nettan

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!