lördag 22 april 2017

Serveringsfat och solcellslinga

IKEA har en alldeles ljuvlig porslinskollektion som heter Sommar 2017 just nu. I kollektionen ingår både assietter, mattallrikar och skålar i olika storlekar, och allt finns i både ärggrönt och en ganska mörkt rosa variant. De oregelbundna kanterna flörtar lite grann med dyrare portugisiskt porslin i samma stil, men prislappen är som vanligt väldigt småländsk. Jag drabbades av akut ha-begär när jag besökte varuhuset i Älmhult idag och hade absolut kunnat tänka mig att köpa en helt ny uppsättning matporslin på stående fot, men sansade mig till slut och kom "bara" hem med ett stort serveringsfat. 


Jag passade också på att inhandla en solcellsdriven ljusslinga (Solarvet) och några små risbollskärmar (Solvindan) att sätta på. Vet att jag sneglade på något liknande redan förra året, men att de tog slut ganska snabbt då, så nu passade jag på. En fulladdad slinga (som finns med både 12 och 24 lampor) ska visst lysa 12 timmar i sträck, så vi får väl hålla tummarna för många soltimmar i sommar. Jag lånar en bild från IKEA, eftersom jag inte har monterat ihop min egen slinga än.

Bild: IKEA

Jag hann klämma in ett besök på en handelsträdgårds också, men vad jag hittade där får bli morgondagens inlägg. För övrigt kom det faktiskt några snöflingor i Älmhult idag, och hemma i "Glesbygd" har det regnat och blåst över 10 sekundmeter mer eller mindre hela dygnet. Men jag biter ihop. För det ÄR vår, så det så!

2 kommentarer:

  1. Måste skynda mig till IKEA och köpa solslingan som du funnit !

    SvaraRadera
  2. Jag blev lite småförälskad i ditt fat. Är sugen på att ta en tur till IKEA inne i stan. Det ryktas att det ska bli regn i eftermiddag och då är det läge för varuhusbesök. Fram till dess så är det trädgårdspyssel på agendan :)
    Ha det bäst!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!