måndag 3 april 2017

Vem bor här?

Två gröna krukor stod utanför byns finaste lilla blomsteraffär när jag kom traskandes förbi i förra veckan. (Eller var det två veckor sedan?) Gissa hemma hos vem de står nu, hihi! Superfina med blålila penséer, men lika fina med en liten barrig sak som blev över efter julen.


Uppe på bordet blommar det som attan nu; påskliljor, narcisser och några kvistar forsythia från vår egen buske. Vår va' 're här!


I krukorna på trappan blommar det också för fullt. De härligt knalliga tulpanerna är nästan överblommade, men fina ändå.


Ikväll njuter jag av aftonsol och körsång. Och så tittar jag på "Vem bor här?", förstås. Jag får erkänna att jag är superdålig på att gissa rätt... Undrar just hur många som skulle gissa att just jag bor här?

5 kommentarer:

  1. Fint! Härligt blommigt runt din husknut! Ja det programmet är kul, himmel så svårt det är att gissa, hade bara ETT rätt igår :)
    Ha en fin tisdag!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag chockerade mig själv och hade alla rätt! (För en gångs skull...)

      Radera
  2. Vad roligt det hade varit att se dig eller din make i programmet!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, kanske finns det en och annan bloggläsare som skulle gissa rätt på en gång då! :-)

      Radera
  3. Jättevackra krukor! Jag är också svag för vackra urnor och patinerade krukor.
    Ha det fint i vårsolen!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!