torsdag 4 maj 2017

Coral Charm

Jag tjuvstartade helgen och köpte med mig en blombukett hem redan idag. I väntan på att pionerna i trädgården ska blomma slog jag till på tre maffigt stora knoppar av sorten Coral Charm. Oj, vilken härlig färgchock! Och det känns som att jag verkligen vill ha lite färg omkring mig just nu.


Det ska bli riktigt spännande att se hur blommorna ser ut när de slår ut, men nog är det något pampigt över själva knoppen också. En av dem är verkligen nästan stor som en tennisboll! Jag köpte en kvist fyrverkeriliknande gräs för att fylla ut buketten lite, men det hade jag nästan inte behövt.


Jag har som sagt en del pioner i trädgården att se fram emot, men någon Coral Charm har jag inte. Det kanske man borde skaffa sig i sommar.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig färg! Jag har köpt två stycken i år och tror att de blir lite ljusare vart efter de blommar. Följer gärna hur den beter sig så jag vet vad jag har att vänta mig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, coral charm är så underbar!! Jättestora blommor och som mot slutet nästan blir vita!
    Kram och fin helg!
    Marie L

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!