tisdag 11 juli 2017

Verktygsbälte

Ganska länge har jag spanat efter ett vettigt verktygsbälte att ha sekatör, sax och sånt i när jag är ute och grejar i trädgården. Ofta förlägger jag små grejer på alla möjliga och omöjliga ställen, och när jag stoppar vassa verktyg i sidofickorna på mina trädgårdsbyxor blir jag nervös att jag ska köra in spetsen i benet varje gång jag kryper omkring på alla fyra. (För det gör jag ofta.) Verktygsbältena som är gjorda för trädgård (typ Garden Girl och sådana) är ofta mer gulliga än praktiska, medan varianterna som finns i bygghandeln är alldeles för klumpiga. Men så idag hittade jag ett fiffigt litet "hölster" på Lilla Fiskaregatans trädgårdsbutik i Lund. Prislappen var överkomlig, och så var det ju grönt, haha! 


Man drar remmen (som är justerbar) runt midjan och knäpper med ett spänne framtill, medan själva hölstret hänger på ena höften. Om man vill kan man vrida runt det och bära grejerna på rumpan. Jag pimpade remmarna med några gamla majblommor, som jag har samlat på mig under åren. Det blir lagom blommigt för mig, hihi!


Det här blir ett bra ställe att lägga mobiltelefonen på också, för fram till nu har jag lagt den i bakfickan och lyckats sätta mig på den i tid och otid. Om jag har haft den med mig ut alls... Jag tror det här kan funka bra för mig. Lite som en frisörväska, fast för en trädgårdsfrisör, hihi!

3 kommentarer:

  1. Himla bra idé! Jag har också letat efter något lämpligt.
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Modellen jag köpte går även att köpa via nätet:
      http://www.lillafiskaregatanstradgardsbutik.se/Konsument/KONFEKTION,_DYNOR_mm/Forklade,_balte_m_m/Mindre_verktygsbalte?id=7152-120
      Finns som större modell och som förkläde också.

      Radera
  2. Det var ju ett perfekt bälte! Som du säger är man nervös över att sätta nåt vasst i benet när man har det i sidofickan. Extrapiffet med majblommorna blev verkligen pricken över i. Trädgårdsfrisör haha, underbart!
    Må så gott!
    Pia

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!