lördag 5 augusti 2017

Det mesta regnar bort

Som det har regnat de senaste dagarna! Vi hade åskväder både igår och i förrgår med rejäla skyfall. Vattenmätaren är överfull, vilket betyder att vi nog har fått en sisådär 45-50 millimeter regn. Mina stackars gräsfrön har fått simma runt för glatta livet och har nu landat i stora högar här och där. Suck... Jag får väl kratta ut dem igen, så fort vädret tillåter.

Iförda regnkläder klämde vi in fyra olika loppisar idag (två inomhus och två utomhus). Vi kom hem så gott som tomhänta, men om fynden hade funnits där så hade vi nog ändå inte behövt stångas med så många andra precis, för jisses så lite folk det var mot vad det brukar vara. Det var nästan lite synd om arrangörerna, tycker jag. De här stora årliga loppisarna måste ju ändå vara en viktig inkomstkälla för idrottsföreningarna. Jag köpte iallafall en blomkruka, mest för att känna att jag bidrog med något.


Regn och loppis står på programmet imorgon också, och antikmarknad med för den delen. Sen är semestern slut för min del. "Sommaren är kort, det mesta regnar bort" är väl passande textrader för den här sommaren, kan man tycka. Han vet vad han pratar om, den där Tomas Ledin...

2 kommentarer:

  1. Här i Sveriges midja har det inte regnat så mycket, sommaren har bjudit på en del varma dagar - några med sol andra med "uppsprickande molntäcke":) Har avverkat mängder med loppisar jag med, ett alltid lika trevligt sommarnöje!
    Skorpan

    SvaraRadera
  2. Fast han hade nog inte Gotland i åtanken när han skrev låten, för här regnar det banne mig inte! Fast nu har vi fått goa 24 mm och det är jag så glad för! Här får man ändra textraderna till "det mesta blåser bort..." tror jag bestämt...

    Ha de så mysigt sista semesterdagen, hoppas du gör några fynd i dag istället!
    Gunilla

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!