torsdag 7 september 2017

Lite shopping på en torsdag

"Ibland tror jag att du köper hem saker som du vet att jag kommer att gilla", säger jag till floristfröken F på byns finaste lilla blomsteraffär, samtidigt som jag kastar mig över en blomspruta  i grön emalj som står på en hylla och ropar mitt namn. För nog måste Fröken Grön svassa runt och duscha sina krukväxter med en sådan här liten goding?


Sen komponerade jag ett eget arrangemang av bara farten med små taggiga gurkfrukter nedstoppade i matchande krukor. De ska få stå i köksfönstret ovanför diskbänken och förgylla mina husliga stunder, tänkte jag. Och inte behöver jag vattna dem heller!


Lite shopping på en torsdag känns ju som att tjuvstarta helgen lite grann. Och imorgon är det redan fredag! Jo, jag tackar.

1 kommentar:

  1. Tror du är en storkund i blomsteraffären och hon tänker nog på dig när hon gör sina inköp. Win win kan man säga!
    Kram Eva

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!