måndag 9 oktober 2017

Adopterade skatter

När en flyttstädande trädgårdsvän hörde av sig via Messenger och undrade om jag ville adoptera hennes fina lilla trädgårdssoffa behövde jag inte lång betänketid. Igår eftermiddag åkte jag och hämtade hem den. Innan det är dags för vinterförvaring i ladan så får den stå på framsidan en stund. Kanske får den lite ny färg till nästa sommar, men den är ju egentligen vansinnigt charmig precis som den är. 


Den här sirligt vackra kaminen fick också åka med hem. Jag tänker att den ska få bo ute på glasverandan i eller i växthuset. Törs man sätta fjutt på den, tro? Jag tror att den funkar på vanligt fotogen. Fast går det inte så är inte det hela världen. Den är ju så otroligt dekorativ!


Det är inte första gången jag får fina saker från det här hållet, för redan för ett par år sedan fick jag två fina trädgårdsstolar, som går i samma stil som den lilla soffan. Tack T för att du är så snäll och tänker på mig! 💚

2 kommentarer:

  1. Prylarna hade inte kunnat få ett bättre hem - trädgårdssoffan passar perfekt hos dig !
    Har en precis likadan kamin - min ryker och osar trots att vi lämnat in den på reparation, hoppas din fungerar bättre!
    Ha det så gott !
    kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte testat kaminen än. Kör du din på fotogen? Har för mig att jag även har sett någon annan typ av lampolja, som man kanske skulle kunna testa.

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!