lördag 21 oktober 2017

Titta, mitt namn!

Efter en tågresa genom ett regnigt Blekinge och sedan landsvägsbuss från Kristianstad, så fortsätter jag nu lördagkvällen hemma i stugvärmen. Jag provtänder en liten ljuslykta, som min mor hittade i en 10-kronorslåda. Ljuset och skuggorna bildar nästan som en liten spetsduk där på bordet. Och ser ni att hålrummen faktiskt bildar mitt namn? Bara det! När jag var liten fanns mitt namn nästan aldrig på grejer, eftersom jag har ett dubbelnamn. Jag får försöka ta igen det med råge, nu så här i vuxen ålder.


Och imorgon är en annan dag. Vad som händer då återstår att se. På ett sätt tänker jag att det faktiskt vore mysigt med lite regn och rusk. Det blir liksom lite mer legitimt att göra ingenting då. Och göra ingenting känns som en alldeles lagom söndagsaktivitet, hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!