lördag 11 november 2017

Köpebuketternas tid

Nu när trädgårdssäsongen definitivt är över löser jag mitt blombegär genom att titta in på byns finaste lilla blomsteraffär. Köpebuketternas tid har verkligen börjat. Dagens besök resulterade i den här ljuvliga buketten.



Blommor i vitt (bland annat julros och nerine), några kvistar pistage och eukalyptus i både silvergrönt och vinrött. Rufsigt som vanligt; precis så där som jag älskar det. Och doftar gott av eukalyptysen gör det också.


Det är verkligen tur att man kan handla blommor. Hur skulle jag annars stå ut med de mörka månaderna? 

3 kommentarer:

  1. SÅ sant som det är sagt! Hur skulle man annars stå ut! Blommor är livet! ;)

    SvaraRadera
  2. Ja hur skulle man stå ut??? Jag vet inte...jag fyller hemmet med gröna växter nu. Oliv- och apelsinträd har fått komma in en stund och det känns som om jag bor i en djungel :) Skönt!
    Ha den bästa av lördagar...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Lite liv och glädje måste vi ha och din bukett är vacker! Bra att ha den i verandan en del så håller den längre. Eukalyptusen är så bra att dekorera med också.
    Kram Eva

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!