lördag 18 november 2017

Mer av sånt man redan har

Ett loppistips är att leta efter grejer som man redan har. Det är nämligen alltid ett smart inredningsknep att gruppera flera av samma sak eller samma färg, för det gör sig liksom bättre då. Som idag, när jag hittade ytterligare en sån där liten rolig flugsvampljusstake jag redan hade tre stycken av. Nu fick jag ju ihop till en hel adventsljusstake, hihi! En krona gav jag för den lilla godingen; överkomligt så det förslår.


När jag ändå var inne på flugsvamptemat passade jag på att handla en påse med sådana där små svampar man sticker ner i mossan. Sådana har jag också redan hemma, men jag tänker att masseffekten kan bli rolig i något adventsarrangemang. 5 kronor var ju också en summa som inte direkt sved så hårt i plånboken.


Jag har gjort andra loppisfynd idag också. Och lånat hem badrumskakel på prov. Och målat om en ljusstake. Men det får det bli mer om i ett annat inlägg, för nu är det dags för soffmys. Trevlig lördag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!