fredag 8 december 2017

Advent på ett fat

Jag totade ihop ett litet adventsarrangemang på ett zinkfat att ställa på rumsbordet. (Fast som så ofta fick jag fånga det försvinnande dagsljuset ute på glasverandan. Vägrar man blixt så gör man...) Tre julgransljus i gröna stjärnformade ljushållare i gjutjärn, lite kuddmossa, några kvistar lingonris i en liten porslinsvas, stjärnanis som låg kvar i pyntlådan från förra (eller förrförra?) året och så mina små tändsticksfår. That's all you need.


Det får (!) nog absolut bli en tradition att försöka buda hem ett nytt tändsticksfår från Tradera varje år. Jag älskar att alla jag sett på nätet är olika i både storlek och uttryck! Det känns nästan lite som att adoptera en sådan där kålunge från 80-talet, fast någon sådan hade jag visserligen aldrig.


Imorgon häckar maken och jag i Malmö över dagen. Vi ska på glöggpartaj hos goda vänner, men först tänkte vi försöka hinna gå på stan en sväng. Det var länge sedan sist, kan jag säga. I förväg känns tanken på skyltfönster, kaffe latte och folkmyller alltid så himla romantisk och lockande på något sätt, men när jag väl går där i trängseln så tröttnar jag alltid efter mindre än en timme, och sen vill jag bara åka hem till mina tändsticksfår, hihi! Vi får väl se hur länge jag klarar av storstadstempot den här gången. Tänk, vilken lantlolla jag har blivit.

1 kommentar:

  1. Såå fint! Precis så ska det se ut...ljus, får och så lite mossa :)
    Ha den bästa av helger nu!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!