söndag 28 januari 2018

Blomstersäng

Att jag har ögon känsliga för grönt är väl föga förvånande. När jag är på loppis kan jag lova att jag pillar på precis ALLT som är grönt, även om jag ratar 99% av sakerna i slutänden. Igår körde jag precis samma taktik på ett loppisställe i Osby, och tur var väl det, för bland gosedjur och plastpåsar med gamla leksaker grävde jag fram ett riktigt litet guldkorn: En gammal docksäng i trä för 20 kronor i just den rätta gröna färgen. 


En av mina andra loppisstrategier är att tänka outside the box. Jag tänker alltid att allt går att förändra eller använda på ett helt annat sätt. Några dockor planerar jag alltså inte att ha i mitt fynd. Istället handlade jag billiga primulor i olika färger på mataffären och stoppade ner dem i sängen. Hux flux så fick jag en fin blomsterlåda. Eller en blomstersäng!


Primulor lever i ärlighetens namn inte så länge hos mig, men jag betraktar dem lite grann som snittblommor. Lever de en vecka blir jag glad, och en tulpanbukett för 100 kronor hade ju ändå inte stått längre. 


Idag tömmer vi badrummet. Hantverkarna skulle ha kommit i torsdags, men tyckte att det var både onödigt och sorgligt att lämna oss utan toalett en hel helg, när de ändå inte jobbar på lördagar och söndagar. Imorgon (och gud vet hur lång tid framöver) är det bajamaja på uppfarten som gäller... 

2 kommentarer:

  1. Du är en mästare på att hitta nya användningsområden för loppisgrejerna! Sängen är ju perfekt till primulorna!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt - bara att komma på tanken - docksäng som blomstersäng och inte vilken säng som helst, en grön läcker sak - helt fantastisk.

    Tack för allt de fina du delar med dig av!

    Kram från Elisabeth på besök igen

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!