fredag 26 januari 2018

Det värsta jag vet

Något av det värsta jag vet är när det är dags att köpa nya byxor. Det var det egentligen redan före jul, men sen är jag ju världsmästare på att skjuta upp sånt jag verkligen inte gillar att göra. Idag var det dock ingen pardon längre. Det var dags att ta tjuren vid hornen och just do it. Jag gjorde processen kort och stegade in på den lilla damshoppen som ligger här i byn. (Jodå, vi har faktiskt en sån också.) Där är de minsann proffs på sådana som mig: En snabb titt på mitt akterparti, och så plockade de fram precis rätt storlek. Jag provade tre par jeans och köpte två, när jag ändå hade gjort mig omaket att masa mig dit. Förhoppningsvis innebär investeringen i två par att jag har köpt mig själv extra tid fram till nästa gång. Och titta så fin jag blev! 


Som belöning för att jag överlevde hela situationen, och det utan varken gråt eller panikångest, gick jag raka vägen till mataffären och inhandlade en påse ostbågar. (Det var ju dessutom rejält med stretch i brallorna...) Så ikväll vet ni vad jag gör, hihi! Fast jag har nog inte brallorna på mig...

2 kommentarer:

  1. Ja huuu det där med att prova kläder! Jag kan inte förstå att allt det goda måste sätta sig där man minst vill :) Men det finns byxor med resår i midjan och oftast är ju mysbyxan på ändå hi hi...
    Ha en skön kväll och njut av varenda ostbåge!
    Kramis från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, varför kan man inte gå i mysbyxor hela tiden? :-)
      Ha en riktigt skön helg, Titti!

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!