lördag 27 januari 2018

Inrednings-outlet

I Osby ligger företaget Affari, som är en av Sveriges största grossister inom heminredning. (Deras grejer säljs bland annat på Fröjd, som också ligger i Osby.) Några gånger per år öppnar de en outlet-butik i sitt showroom, och nu i helgen den här veckan var det öppet där. En lagom lördagsutflykt, tänkte jag och körde dit.


Utbudet var stort och priserna var verkligen på fyndnivå. Givetvis stannade jag lite extra på den gröna sektionen, hihi!


Eftersom jag alltid tänker trädgård, så kom jag därifrån med diverse plåtkrukor och metallbrickor i grönt och grågrönt. De blir fina att skapa små arrangemang med utomhus i vår och sommar, som till exempel här på det vita bordet på hörnan.


Brickorna är bra att ha när man vill skapa mindre stilleben, eller så kan man ha dem som blomfat för större krukor. Kanske lite shabby fake (som maken skulle ha uttryckt det), men fina ändå. Och billiga! Kanske tar jag in en av dem och gör något fint inomhus.


Nästa gång ska jag nog komma någon av de första outlet-dagarna, för det hade visst funnits mängder med fina utekrukor där. Jag tog den sista stora terracottakrukan, men sådana här hade jag kunnat tänka mig fler av. (Förra veckans tulpanbukett fick agera statist på väg ner till komposten, hihi!)


På vägen hem gjorde jag ett trevligt loppisfynd, och nu på eftermiddagen var jag i grannbyn och hämtade ytterligare ett finfint fynd från en lokal köp-och-sälj-sida på Facebook. Fast det får jag visa en annan dag, för kameran hängde visst inte med i svängarna där.


(OBS! Länkarna är inte sponsrade.)

2 kommentarer:

  1. Åhh så mycket fint - där hade man velat gå bananas !!
    Du är fantastisk på att hitta riktiga fynd - brickorna var jättevackra !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Åhhh den där gröna brickan! Vill ha!! Affari har ju så mycket snyggt :)
    Söndag igen och jag önskar dig en skön sån...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!