torsdag 18 januari 2018

Inspektion i dagsljus

I sin igenfrysta damm har Putte suttit och undrar vad det är som händer bakom henne. Är det en koja? Eller ett scoutläger? Nej, det är ju vårt stugbygge som skymtar där bakom den nakna snöbollsbusken och forsythian! Och den nya stenbumlingen som grävskopan grävde upp. Titta vad stor den är, hurra!


Sedan grunden gjöts innan jul har det inte hänt så mycket mer med vårt stugbygge. Betongen måste härda ordentligt innan murandet av väggar tar vid. Som skydd har vi haft det provisoriska vindskyddet ett par veckor, men igår tog de bort brädorna, så nu ligger presenningen direkt ovanpå betonggrunden.


Bakom smatten sticker det upp ett gult plaströr, där det sedermera ska dras el ner till stugan. Hålet bort dit fyllde de igen på en gång, så där ser marken redan förhållandevis OK ut. Lite värre är det med stråket runt huset där grävskopan och lastaren har kört...


Fast för en och en halv vecka sedan var de ju här och fyllde igen hjulspåren så gott det gick, så nu ser det ändå aningens lite bättre ut. Autostrada-känslan får vi nog ändå leva med ett tag till... Det har blivit en ny nivåskillnad mellan de olika markdelarna, som fortfarande känns ovan. Här får vi nog fixa till lite grann sedan, när allt byggande och körande är över. Sedan bilderna togs har vi fått mer snö, som hjälper till att kamouflera det trista lite grann så länge.


Ikväll är planen att jag ska duscha och gå och lägga mig tidigt, så att jag kan bädda ner mig med senaste numret av "Drömhem och Trädgård". Nog vore det gott att hinna bläddra i lite trädgårdsböcker också, innan det är dags att släcka lampan. För tänk så många roliga trädgårdsprojekt jag har att se fram emot säsongen 2018! I vilken ände ska jag börja, månntro?

2 kommentarer:

  1. Ja, Oj vad roligt att ha massa projekt framför sig! det är verkligen det roligaste med att ha en trädgård!

    Själv känns det som om min trädgård är klar. Den blir ju såklart inte klar-klar men det finns inte en enda yta att gräva på så jag får anpassa mig till en säsong helt utan ett stort projekt.
    Tur att man kan följa andras :)

    //Veronica

    SvaraRadera
  2. Projekt är alltid kul! Jag har massor som aldrig bli av ha ha...som högen med trädgårdsböcker på nattduksbordet som jag måste hinna läsa till våren! Alla idéer, alla planer och allt som ska göras och sen hinns ingenting...nåja, drömma är också en konst!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!