måndag 15 januari 2018

Vitaminkick på Tulpanens Dag

Den 15 januari varje år är det Tulpanens Dag. Idag alltså, hurra! För att vara på den säkra sidan och inte riskera att bli utan, så fuskade jag och köpte mina tulpaner redan i helgen. Med några kvistar vaxblomma och lite eukalyptus blev det precis en sådan där rufsig bukett som jag gillar så mycket. 


Egentligen gillar jag ljusrosa tulpaner bättre, men jag får medge att det känns som en riktig vitaminkick med lite knalligare rosa i den annars så grådystra tillvaron. Fast ska jag vara ärlig (och det ska man ju) så firar jag tulpanens dag varje dag så här års. Mitt stående nyårslöfte varje år är ju att unna mig tulpaner så länge säsongen varar. Ett enkelt sätt att överleva oxmånaderna, och bra mycket billigare än terapi, hihi!


Den andra höjdpunkten med dagens datum är att min kör äntligen återsamlas för årets första övning, hurra! Extra bra att vi övar på måndagar, för sen har man bunkrat upp positiv energi som varar veckan ut. Där kan man också snacka om en riktig vitaminkick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!