onsdag 7 februari 2018

Kakel på plats

Ja, inte fasen är det speciellt stor variation på blogginläggen här nuförtiden, men det är ju så HIMLA ROLIGT att komma hem om kvällarna och se hur arbetet i badrummet har fortskridit under dagen. Under dagen har min lediga make försett mig med steg-för-steg-rapporter på kaklingen. Det blir ju rackarns bra, det här! Mest imponerade är vi över att plattsättaren liksom började mitt på väggen och skapade en perfekt symmetri utåt sidorna, istället för att börja i ett hörn eller längs golvet eller så. Hur räknar man ut sånt, undrar humanisten?


När jag ser helhetsintrycket som de ofogade fogarna ger, så tänker jag att det kanske är dumt att välja en ljusare grå fog och inte köra helt och hållet på funkiskänslan med mörka fogar mot det vita kaklet. Fast stålgrå är inte jätteljust heller för den delen. Hmmm... Jag får nog sova på saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!