söndag 4 mars 2018

Duschdraperi

Jag överlevde mitt möte med symaskinen igår, så nu är duschdraperiet avklippt, fållat och upphängt igen. (Tur ändå att min gamla syslöjdfröken inte kan se resultatet, för då hade hon fått vatten på sin kvarn, hihi!) Ett vanligt vitt duschdraperi kanske inte är det festligaste man har sett, men för ovanlighetens skull vill jag faktiskt försöka hålla badrummet förhållandevis vitt, eftersom det blir ljusare och luftigare då. Nu blev det där draperiet nästan lite för vitt ändå, men det var ju inte precis någon jätteinvestering, så hittar jag något trevligare framöver är det inte värre än att jag kan byta ut det. 


Jag är glad för metallringarna jag hittade på Jysk. De är nätta och snygga, och dessutom enkla att öppna och stänga. Den kromade stången är fastskruvad i väggen på ena sidan och i glasskivan på den andra. 


Här ser man takpanelen, som ser ut som vitmålade träskivor, men som är gjord i något slags våtrumsmaterial. Vi valde den grövre varianten på skivorna, där "träådringen" är mer framträdande. Eftersom vi har så himla lågt i tak var det aldrig aktuellt med riktig träpanel, men resultatet är faktiskt riktigt trevligt för att vara fusk. 


Duschdraperiet kommer vi nog oftast hänga upp över blandaren, när det inte används. Hela rummet blir luftigare då, och om man har långa ben blir det mer utrymme att vifta på tårna när man sitter på toaletten, hihi! 


I högerhörnet på bilden ovan skymtar det där gamla pottskåpet jag fyndade för 100 kronor på en köp-och-sälj-sida på Facebook. Det har fått flytta in här som förvaring så länge, men det visar jag en annan dag. Många badrumsinlägg blir det... Hoppas ni står ut!

3 kommentarer:

  1. Vad fint badrummet blev! Nä då ...ös på med bilder du, tröttnar inte alls. Gillar att det är enkelt och tidlöst.
    Vårt badrum och mycket annat behöver verkligen fräschas upp rejält...med sin rosablommiga våtrumstapet från ca70-80 talet...;)
    Kram/ Nettan

    SvaraRadera
  2. Så fint ert badrum blev och jag har samma lösning med duschdraperi och glasskiva! Funkar utmärkt. Liknande tak har jag i torpets duschrum också. Perfekt lösning!

    Antar att det måste kännas underbart nu när ni liksom är i "hamn"!
    Så kul att få följa tillblivelsen!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Så fint ert badrum blev! Och vad avundsjuk jag blir på ditt påskpynt. Precis sådana plastpåskägg är jag ute efter. På tradera går sådant retropynt för bra mycket mer än 1 kr styck.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!