torsdag 12 april 2018

Kvällssol på en torsdag

Nog är det bra att tegelrött tak i strålande kvällssol drar blickarna uppåt och uppmärksamheten ifrån den trista gräsmattan. Eller bristen på gräsmatta, rättare sagt... I helgen ska jag kratta upp ytan även på den högra sidan, så att gräset under har en chans att hitta upp. Är det för tidigt att slänga på nya gräsfrön i april, förresten? Jorden är ju fortfarande ganska kall. Jag får nog hia mig lite.


Bakom den vita bänken (som vi släpade fram i solen i söndags lagom till eftermiddagskaffet) gömmer sig mina stackars flugsvampar, som blev kvar utomhus över vintern. Färgen har både flagnat och bleknat betänkligt, men det kan jag säkert fräscha upp. För flugsvampar i gräsmattan vill jag ju absolut ha!


Penséer är också ett bra sätt att avleda uppmärksamheten från tråkigheter.


Till helgen ska det visst bli lite varmare igen. Det tackar vi alldeles särskilt för! I väntan på det värmer jag händerna i diskbaljan.

3 kommentarer:

  1. Så fantastisk smut et hus i har. Er vildt med alt det autentiske.

    Sov vel
    Klem

    Charlotte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Jag är också vild med mitt hus. :-)

      Radera
  2. Fint och mysigt hos dig och jag gillar de där flugsvamparna!
    Nu hoppas vi på lite sol o vårvärme till helgen...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!