söndag 20 maj 2018

Målning och trädgårdshäng

Ännu en lovely dag i "Glesbygd" med sol och sommartemperaturer. Maken och jag passade på att måla vindskivorna och det utstickande träet i taknocken på stugbygget. Det är nämligen smartast att göra det innan slutputsen kommer på plats, för då gör det inget om det kommer färg på husväggen. Smidigt var det också att passa på medan byggställningen fortfarande finns kvar. 


Efter målningen hängde jag i trädgården resten av dagen. Jag klippte gräset som inte blev klippt igår och grävde bort lite grässvål runt vinbärsbuskarna, och vips så hade det gått tre timmar. Röran på vår uppfart skvallrar om att det pågår många projekt här hemma just nu...


I växthuset börjar det bli dags att plantera om tomaterna i de slutliga krukorna, men jag måste köpa jord och gödsel först. På bild syns bara en bråkdel av alla plantor jag har lyckats driva upp i år. Det räcker både till växthus och pallkragar, men det lär bli en hel del över att ge bort också. 


Det är en härlig liten procedur att tassa ner till köksträdgården och vattna om kvällarna. Sen stänger jag växthusdörren, haspar grinden och säger godnatt och tack för idag. 


Ikväll tittar vi på VM-finalen i hockey och håller tummarna för Tre Kronor, och imorgon påbörjar vi den sista hela veckan i maj. Det är dessutom den första hela arbetsveckan på tre veckor för mig. Det är inte utan att man saknar annandag pingst som röd dag i kalendern, hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!