fredag 18 maj 2018

Pionernas tid

Fredagskänslan stärktes betydligt när jag kom hem idag och upptäckte att pionerna har slagit ut. Här vid husväggen är det varmt och gott, så här är blomningen alltid lite tidigare än i övriga trädgården. Den vissna nunneörten undertill är inte lika tjusig, haha!


För varje sak som blommar säger jag att just det är min absoluta favorit, så nu säger jag det igen: Pioner måste vara det ljuvligaste som finns att uppbåda i blomsterväg! Myrorna verkar visst tycka likadant.


Ett mindre trevligt sommartecken däremot var upptäckten av årets första fästing igår kväll. Det där kan man ju vara utan. Mängder av myggbett har jag också fått, men det är ju sånt man ändå står ut med, bara man får vara ute en stund om kvällarna och njuta av allt det vackra som är just nu. I helgen hoppas jag det blir mycket av den varan. Njutning alltså, inte fästingar och mygg...

1 kommentar:

  1. Ha ha tänker som du! Varje dag har en ny favoritblomma :)
    Men du dessa mygg!!! Stora som flygplan och jag har redan 1000 myggbett - dom gillar verkligen mig :(
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!