söndag 24 juni 2018

Antikställen, oljekanna och makadam

På jakt efter lite fin inredning till stugan gjorde maken och jag en liten söndagsutflykt till Tyringe, där det ligger flera fina antikställen. Vi var både på Förmedlingscentralen (som dessutom är en lågprisbutik), Göinge Bohagstjänst och MJ Antik & Interiör. Bra ställen, alla tre.


Vi spanade på flera fina möbler, men köpte inga den här gången. Däremot fick en fin grön oljekanna följa med hem till trädgården. Just nu står den vid bänken utanför stugan.


I torsdags fyllde maken på med lite mer makadam framför stugan, för att jämna ut marken lite grann där. Vi ville ju inte att våra övernattande midsommargäster skulle stå på huvudet i någon grop eller så. Ni ser på husgrunden att man utan problem kan höja markytan ganska rejält, så det kommer vi att göra framöver.


Det ligger flera makadamhögar kvar runt huset, som vi kan använda. Sen blir det nog markduk och naturgrus ovanpå. Vad tror ni om ett litet "grustorg" där på kortsidan? Där är grönskan tät, så det är en bra plats för en utedusch och kanske även för mitt fina zinkbadkar, som fortfarande står i ladan och väntar. Men det får ju bli en hel del uppröjning, grävning och nerklippning innan vi kommer så långt.


Jag har struttat runt i trädgården och småpysslat i eftermiddag, men framåt 18-snåret drog det faktiskt in ett snabbt åskregn över "Glesbygd", så då var det läge att gå in. Imorgon hänger jag på låset när det är superduper-rea på en av plantskolorna i närheten. Där brukar man verkligen kunna fynda, så vi får väl se vad jag kommer hem med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!