lördag 7 juli 2018

Loppis, frappe och fotbollsmatch

När man tycker det är tillräckligt varmt ute, så blir det visst ännu varmare. Idag har det varit en sådan dag då det nästan känns som om hjärnan har kokat. Då är det skönt att sätta sig i en lånebil med AC och köra en sväng. Målet var campingen i grannbyn, där det var bordsloppis idag. En rätt bra sådan, faktiskt. Jag har egentligen köpstopp, men tänker att jag kommer undan med grejer som kan stå ute i trädgården. Som en liten mjölkkanna i giftgrön emalj för ynka 10 kronor. 


Sen satt jag faktiskt stilla ovanligt länge för att vara jag, men när det blir för varmt så klarar jag det riktigt bra. Jag hade köpt inredningsbilagorna från båda kvällstidningarna när vi var och handlade, och det var riktigt mysigt att sitta och bläddra i dem. 


Jag åt TVÅ isglassar och drack frappe på pulverkaffe och mjölk. Mums! Det blir ännu godare om man har några klickar vaniljglass i också, men den hade jag visst redan ätit upp häromdagen. Jag VET att engångssugrör i plast är supermiljöovänliga (usch och fy Fröken Grön), men iskaffe blir ju så himla mycket godare om man dricker det ur sugrör. Jag klimatkompenserar genom att inte resa till Thailand i år heller. Fast det löftet kanske inte räknas om man aldrig har haft planer på att resa dit... Lite som varje nyårsafton, då jag lovar att inte röka, trots att jag aldrig har dragit ett bloss i hela mitt liv... 


Jag hade sällskap av badkrukan Siv, som satt alldeles bredvid mig. Klätterrosen Rosenholm växer horisontellt för tillfället och blommar så det knakar. Den är otroligt maffig!


Vid fyra gick jag in för att se Sverige i VM-kvartsfinal mot England. Det var ju lite av ett antiklimax; inte nödvändigtvis för att vi förlorade, utan för att matchen var allmänt tråkig. Nåväl, vad är väl en bal på slottet. Och solen går alldeles säkert upp imorgon igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!