måndag 23 juli 2018

Röja ur ladan

När jag vaknade idag bestämde jag mig för att röja ur ladan, oavsett väder och vind. Värmeböljan visar ju inga tecken på att avta inom en snar framtid, och snart är semestern slut, så sagt och gjort. Jag började med att bära ut ALLT som stod där inne, såväl pryttlar som gamla brädor och annan bråte. Det blev en diger samling på gräsmattan utanför, och då kom ändå inte allt med på bilden. 


Ladan är nästan som ett suterränghus, fast från 1800-talet. Stengrunden ligger som en mur upp i nivå med grannens tomt, och som ni ser är väggen inte så hög på deras sida. Delen längst in mot stengrunden har vi aldrig städat av ordentligt förut, så där fanns det verkligen en hel del mög. Jag sopade av golvet och fick använda ett spett för att få bort all intorkad halm och gud-vet-vad från golvplankorna. (En gång i tiden har det nog bott djur i den här delen.) Som ni ser är golvet allt annat än plant här inne, haha!


Jag satte upp redskapskrokar på den ena väggen och samlade alla mina trädgårdsredskap på ETT ställe. Så skönt det ska bli att slippa springa omkring och leta efter grejerna, som har stått utspridda lite överallt tidigare. Förutsatt att jag är disciplinerad och hänger tillbaks dem, förstås...


Några av grejerna på gräsmattan har redan hittat ett nytt hem hos grannen, och nu är tanken att jag bara ska sätta in sådant som jag verkligen vill ha kvar. Resten går till loppis och/eller soptippen. To be continued...

1 kommentar:

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!