fredag 6 juli 2018

Semesterlunk

Nu blommar min lilla Jubilee Celebration-ros, och jag kan bara konstatera att min förälskelse är lika stark som när jag såg den för allra första gången på Svabesholms kungsgård för ett par veckor sedan. Doften ÄR verkligen hänförande! Fast jag längtar tills den har växt till sig lite mer på höjden, så att jag inte behöver kräla på marken för att lukta på den. I synnerhet inte efter en stadig middag, hrmm...


Idag har vi varit på Bröderna Halls grustag i Hässleholm och tittat ut grus och sten, som vi ska beställa i ett senare skede. Vi passade också på att slinka inom färgaffären och köpa bets till utsidan av bastudörren i stugan. Den blev lite för ljus i första strykningen, men alldeles lagom i andra omgången. Nu ser den fortfarande ut som en bastudörr, men en inte fullt så sprillans ny sådan. De trärena fönsterbrädorna fick sig också en omgång, men det fastnade inte på bild. Det är iallafall förklaringen till varför vi har ett bord med krukväxter ståendes mitt på golvet.


Vid kökstrappan står mina nya målarpallar uppradade. Som med alla mina loppisfynd hittar de säkert sin plats så småningom, fast den turkosgröna färgen gör sig onekligen ganska bra i kombination med de knallrosa kaskadpelargonerna.


I gruset vid bordet runt hörnet ligger förresten ett ovisat loppisfynd från utflykten till Österlen härförleden: En rostig mojäng från en gammal harv, som råkar ha formen av en rostig blomma. Tänk att jag inte visste att jag behöver en sådan, haha! (Jag har dessutom TVÅ!) De rostiga äggen fanns redan hemma. 


Det är ljuvligt när man är så ledig att man tappar bort vilken veckodag det är. Då har man verkligen stängt av hjärnan och hittat semesterlunken på rikigt. I det tillståndet befinner jag mig nu. Underbart!

4 kommentarer:

  1. Åhh! Pallarna! Behåll färgen! <3
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Älskar den där färgen! Snyggt fynd minsann :) Och den rostiga mojängen gillas...
    Puh, ännu varmare idag, snart flyter jag bort!!!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar också den där färgen! :-)
      Ja, nog är det varmt så det förslår. Nu får man igen för att man gick och gnällde om hur lååång och kall vintern var...

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!