tisdag 7 augusti 2018

Pumpor på gång

Eftersom det var så himla varmt redan första maj, så bestämde jag mig för att avvakta med sådd i mina pallkragar. Jag väntar fortfarande... Resultatet är onekligen en ledsam köksträdgård, men å andra sidan slipper jag ju vattna. Däremot lyckades jag pilla ner två försådda halloweenpumpaplantor i ett gammalt trätråg, och båda levererar faktist pumpor nu. Den ena är redan orange, så jag undrar om den ens kommer hålla sig ända till allhelgonahelgen. Det är nog tveksamt.


Den andra pumpan är fortfarande grön, så förhoppningsvis kan den vara min back-up, hihi! För att undvika att den blir platt och kantstött har jag lagt upp den på en gammal träpall. Den verkar trivas riktigt bra där, för den växer och frodas. 


I övrigt är det allmänt tråkigt att fotografera just nu. Allting ser ju så visset och dystert ut, och inomhus högar vi oss å det grövsta. Men, men... På fredag ska det regna, och städa kan man ju alltid ta tag i. Om man orkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!