måndag 24 september 2012

Avlastningsplats

Jojomen, det kändes fint att komma hem till ett välstädat hus efter jobbet idag. Extra fint kändes det att bordsskivan i köket plötsligt blivit synlig efter att ha varit belamrad med både det ena och det andra under alldeles för lång tid. Har vi inte alla en sådan avlastningsplats i hemmet, där allehanda saker bara "råkar" hamna? Nu skyndade jag mig att knäppa en bild, för att sedan återigen lasta av allt jag hade i händerna när jag kom innanför dörren...


Snart kommer elektrikerfirman och ska dra om elen här inne i köket (bland annat). Det ska bli vansinnigt skönt att slippa alla förlängningssladdar som ligger längs golvet och golvsockeln idag. Framför allt ska det bli skönt att få ett riktigt lamputtag ovanför köksbordet och slippa lysröret som sitter där nu. "En sån har jag inte installerat sedan 60-talet", var elektrikerns kommentar när han var här och tittade tidigare i sommar. Vilken tur att det finns bildredigeringprogram i datorn, så att man kan klippa bort sådana gräsligheter innan publicering, hehe!

15 kommentarer:

  1. Ni har ett så mysigt kök! Så fint!

    SvaraRadera
  2. Så jätte fint kök ni har.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Lysrör var nog det sista jag tänkte på i ert hem. Helt helt underbart har ni det!

    SvaraRadera
  4. Så grönt och skönt du har det Fröken G!

    Välstädat är underbart, gäller att passa på och njuta så länge det varar!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Jojo. Det där känner man igen. Ett köksbord belamrat med dator, tidningar, lappar, pennor och diverse annat tjafs.

    Sicken snygg soffa ni har förresten! En riktig läckerbit som jag antar att du snusat middagslurar på många gånger :)

    Trevlig måndagkväll!

    SvaraRadera
  6. Så mysigt och fint det ser ut hos er. Att ha säker el är ju viktigt.

    Hos oss är det kökssoffan som är avlastningsstället. Post och saker hamnar där, hur lätt som helst.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Nog är det så...
    Mitt köksbord just nu är en katastrof!
    Mitt bland slippapper och dam har en hög post hamnat med hundkoppel och klotång.

    Jag gillar ditt kök!!
    Det ser så ombonat ut.

    Blir glad när jag läser att du minns din barndom med värme.
    Och tänk om vi faktiskt har stått bredvid varandra vid svandammen.
    Så kan det ju vara.

    Ha en fin vecka nu/Hannis

    SvaraRadera
  8. Så fin grön soffa! Grönt är min favoritfärg, jag hade också blivit glad över att komma hem till DET köket idag! :)

    Kram L

    SvaraRadera
  9. så fint ni har det.Ja alla har vi väl en/flere avställningsytor.Jag har en bänk i köket som nästan jämnt ät fullt med papper o annat "skräp"..Fin soffa o gardin!!

    SvaraRadera
  10. Jo, visst har man lite avlastningsplatser här och var. Här hos mig dumpar jag lite här och lite där. Inte bra alls, det ser ju så otroligt rörigt ut.

    Jättefin köksbild! Gillar verkligen kopparlocken.

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Hej!

    När jag bilden från ditt kök idag kom jag att tänka på en vepa som jag har sytt i lappteknik med lite retrobilder och är grön, som jag tror skulle passa till ditt kök, den är nysydd och aldrig använd, glömde att visa dig den när du var på Brobygården, är till salu.
    Vill du se den kan du höra av dig.

    Kram EvaA

    SvaraRadera
  12. Vilket fint kök!! Smakfullt...Kul för elektrikern att få en nostalgitripp, tänker på lysröret...
    Kram kram

    SvaraRadera
  13. Så fint och städat det ser ut i ditt kök och köksbordet så rent och fint!
    Papper och allehanda saker har en förmåga att alltid hamna på mitt köksbord och det är ständigt belamrat! Ja, det är verkligen en tillgänglig avställningsyta!
    Lisa

    SvaraRadera
  14. Vilket trevligt kök! Ni har verkligen lyckats med färgerna. Kopparlocken fastnar min blick på, skulle gärna ha dem i mitt eget kök.

    Jovisst är det bra med bildredigering ;-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!