lördag 29 september 2012

Bara regn hos mig

Regn, regn, regn, hela dagen regn. På förmiddagen tog vi oss iallafall en snabb runda på byns två permanenta välgörenhetsloppisar. På en av dem hittade jag ett öppningsbart ägg i zinktråd ("shabby fake", men rätt trevligt), och med det i handen slank jag sedan över gatan direkt in på byns finaste lilla blomsterbutik och handlade en lagom spretig krukväxt att ha i. 


Annars är det här en lördag som gjord för soffhäng i mysbrallor med DVD-box, kaffe och tidningar. Rätt gott ändå! Jag tror till och med att det är dags att unna sig en riktig tupplur...

10 kommentarer:

  1. Låter som en perfekt dag ändå trots regn...........
    Man kan ju inte få allt.

    Ägget var ju jättefint, kan du ha mycket härliga saker i..........

    Kramkram Anneli

    SvaraRadera
  2. Tupplurar är underskattade helgaktiviteter! Hoppas du unnade dig en lång en ;)

    Fyndet med plättarna i är jättefint och grodan är riktigt cool!

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  3. Åååh, jag som samlar på grodor! Var får man tag på en sån underbar groda?? I love him! :)
    Trevlig lördagkväll!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Helt ljuvlig groda o ägget var minsann inte så pjokigt det heller! Såg ni det dyblöta ekipaget som valde HELT FEL tid att gå till Konsum för lördagsgodisinköp..

    SvaraRadera
  5. Det är så skönt att ta sig en tupplur på soffan på helgen. Det gör jag ibland på hösten/vintern när maken tittar på fotboll på eftermiddagen.
    Inte idag dock, jag har grävt. Här har det bara kommit ett par små skurar.

    Kram

    PS. Jättefint ägg.

    SvaraRadera
  6. Så fint!
    Mysdag är inte heller fel, men lite tjatigt eftersom förra lördan också regnade "bort".. men men. Jag har haft fullt upp ändå.

    Kram

    SvaraRadera
  7. En sån lördag har det varit här också, fast utan sådana fina loppisfynd...:)

    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Vilket häftigt ägg..för att inte tala om grodan,den va fin!!Här spöregnar det nu o har regnat sen 17 tiden..

    SvaraRadera
  9. Vilken söt groda! Är det en ljuslykta? /Liv

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!