onsdag 26 september 2012

I böckernas magiska värld

Böcker har alltid varit en viktig del av min värld; ända sedan jag var liten har jag varit en riktig bokmal. Jag önskar verkligen att alla fick uppleva känslan man får när man blir "uppslukad" av en riktigt bra berättelse med riktigt bra språk!

Det är svårt att sätta fingret på vad som gör en bok till en bra bok. Begreppet "dålig litteratur" existerar iallafall inte för mig. Jag läser väldigt varierande genrer; allt från romaner, självbiografier och ungdomsböcker till chick lit, deckare och klassiker. Det finns olika böcker för olika sinnesstämningar och olika perioder i livet, helt enkelt.


Morgondagen tillbringar jag på Bokmässan i Göteborg. Det ska bli härligt att få strosa runt i litterär atmosfär en hel dag; klämma på böcker, möta författare och gå på inspirerande seminarier. Vara kulturtant, helt enkelt! Någon mer som ska dit?

8 kommentarer:

  1. Å vad avundsjuk jag blir..bokmässan, ja men den ärväl inte öppen för vem som helst?
    evalott

    SvaraRadera
  2. Nämner en uggla! Ho ho hooo! Ha det så underbart i Gbg!
    Böcker är magiskt...

    SvaraRadera
  3. Men det här är ju ett inlägg som passar mig som hand i handske :) Böcker är toppen. Lyssnade klart på "Mississippi" av Hillary Jordan nu ikväll. Vilken saknad det är när sista ordet är sagt och det bara blir tyst i lurarna. Jag åker till mässan på fredag, spara lite bjudgodis till mig!
    /Bibliotekarien Marita

    SvaraRadera
  4. Åh, bokmässa! Jag kan riktigt känna lukten av böcker ända hit! Stor bokmal här med av allt möjligt men också härligt med såna där gamla böcker du har på bilden, har så svårt att inte köpa när jag ser :) Tyvärr bor jag för långt bort :(

    Ha en riktig superdag, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  5. Har aldrig varit där trots att jag gillar böcker mycket. Nu blev jag lite avundsjuk.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag gillar oxå böcker, men mitt läsande går perioder..Till Göteborg´s bokmässan ha jag aldrig varit ..

    SvaraRadera
  7. Jag ska också dit imorgon! Kanske ses vi över en hög trädgårdsböcker där uppe ovanför rulltrappan på andra våningen? ;) Kul ska det bli! Kram Hanna

    SvaraRadera
  8. Ja, vad vore livet utan böcker! Känslan att få fly verkligheten en stund och försvinna in i en annan värld är så skönt :) Ha det så bra på bokmässan!
    // Mia

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!