lördag 22 september 2012

Regntunga skyar

Trots att man bor i Sverige och borde vara van, så förvånas man ibland över hur mycket regn det kan komma på en och samma dag. Idag har det nämligen regnat oavbrutet, från morgon till middag, och i skrivande stund regnar det fortfarande. 

Jag har klafsat runt i gummistövlar och paraply precis hela dagen. Vi trotsade nämligen vädrets makter och gjorde en liten utflykt ner över Österlen, där vi hämtade upp svärmor på stationen i Ystad och käkade en maffig brunch på Kurt Wallanders favoritkonditori Fridolfs. Till och med en icke-frukost-diggare som jag kan inte annat än älska fenomenet brunch; mums filibabba!


Sedan avverkade vi antikaffärer och regniga kyrkogårdar på vägen mot Simrishamn, för att sedan fara vidare mot äpple- och plommonshopping och besök på Kiviks musteri. Som pricken över i snubblade svärmor och jag över en finfin klädrea på en dambutik i Brösarp, innan det var dags att styra kosan norröver och fara hemåt igen.


På hemvägen stannade jag på blixtvisit i Marinas lummiga trädgård för att hämta fina stockrosplantor. Och knappt hann jag kliva ur bilen hemma på gårdsplanen förrän mina härliga grannar stod här med en hink digitalisplantor. Inte klokt vad bortskämd jag är med givmilda människor i min omgivning; tack snälla ni!

Att vakna till regntunga skyar ska jag aldrig gnälla över mer. Det är helt klart ett tecken på att man kan se fram emot en väldans bra dag. Och den är inte slut än!

4 kommentarer:

  1. Vilken mysig dag, och nu väntar kvällen. Hoppas den blir fin! Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Härligt att ses om än bara en kort stund.
    Jag tycker också att dagen varit bra trots regn. En mysig dag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som en bra dag trots regnet!

    Ha en bra kväll också:)

    SvaraRadera
  4. Vi tackar för pratstunden och regnet. Har nu glidit ner i soffan med en brasa o allt underbart gott goooodis!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!