måndag 3 september 2012

Utsikt från bänken

Jag ska alldeles snart sluta tjata om mitt projekt i naturbersån, men här kommer de sista bilderna som jag utlovade igår. Sittandes på bänken med blicken riktad till vänster, så ser jag rostornet, två super-duper-glesa plommonträd med mer stam än grenar, samt buskaget och skuggrabatten mot grannen i söder.


Förflyttar man blicken lite mer till höger, så är det mest gräs, gräs och gräs. Eftersom tomten sluttar bjuder kameravinkeln på en liten synvilla här; i verkligheten är det ytterligare en ca 20 meter bred nivå med ännu mer gräs, från krönet på den lilla kullen bakom trädgårdsmöblerna och fram till ligusterhäcken vid vägen. Mycket gräs att klippa blir det...


Ännu mer till höger ser man det gamla päronträdet och södersidan på huset. Och den fula värmepumpen... Vi måste verkligen försöka fixa något slags "elementskydd" till det framöver.


That's all, folks! Nu kastar jag mig iväg för terminsstart för min kör. Hurra, det ska bli kul!

12 kommentarer:

  1. Tack, tack, tack för dom fina orden hos mig!!

    Sjung för fulla muggar nu=))
    Och för min del får du visa hur mycket trädgård du vill.
    Har man inte en egen så får man njuta av andras!

    SvaraRadera
  2. Kul att se sådär från bänken.

    Ha det så trevligt på kören.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Förstår att det blir mycket gräsklippning men det är ju å andra sidan perfekt att lägga till växterna :)
    Så fint det ser ut, tyckte du gjort det läckert med plattorna och stenarna, det ser nästan ut som en liten bro

    Förstår att det blir en härlig kväll, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  4. Vill se MER trädgård! Även fast jag sett hela o kan se den nästan när som helst så vill jag se meeeer!

    SvaraRadera
  5. Tack för att vi fick se mera av er, vad det verkar stooora, trädgård. Ni får det så fint!

    Om ni fortsätter i den här takten är kanske gräs(/moss)mattan borta och ersatt av rabatter. Gräsklippning bye-bye liksom! Eller det är kanske inte planen?

    Hoppas sångeriet gick bra! :)

    SvaraRadera
  6. Om du sitter där och spanar endera dagen och ser någon springa förbi i cerise tröja, då är det jag som löptränar bara. Bli inte rädd! :)

    SvaraRadera
  7. Kul att kolla runt lite hos dig. Vi installerade också ett sånt där värmepumpsåbäke i förra veckan - precis vid entrédörren (typ det enda stället som den kunde stå) och jag håller precis på att planera växter som ska dölja den praktiska men stora, grå historien.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Hallå tjejen!!

    Underbara trädgårdsbilder.. så fint ni har det och vad stort det ser ut.
    Så kul att få se!!

    Kram kram
    Ann-Catrin

    SvaraRadera
  9. Önskar dig en fin dag:)
    Utlottning hos mig...nu kan du vinna en av mina designade tegelpannor!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  10. Tack för titten, du har det jättefint!! Är riktigt avis på den stora snäckan!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Inte tjatar du! Bara roligt att få se överblicksbilder från projektet och trädgården!

    Tänk till ordentligt runt skyddet för värmepumpen bara. T.o.m. växter framför kan försämra cirkulationen av luft och effekten av pumpen... (Ja, jag är skadad av att vara gift med en rörmokare)

    SvaraRadera
  12. Vad fint du gör!! Och det där vattenbadet... vill ha! :-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!