lördag 25 oktober 2014

3 x 6 = 1000

Två kära malmöväninnor kom körandes redan på förmiddagen för att åka med mig på loppisturné i "Glesbygd". Hela 6 ställen hann vi avverka under dagen; det ena stället mer välfyllt än det andra.


När vi kom hem roade vi oss med att packa upp allt på matbordet här hemma. Jisses, vad vi skrattade! Nu kan vi öppna egen loppis! Jag hittade en del fina grejer, men jag får medge att väninnorna var vassare med shoppandet idag. Kan ni gissa vilka fynd som är mina?


Nu sitter vi i mysbrallor och fårskinnstofflor och smuttar på rosa bubbel. Snart vankas god lördagmiddag. En härlig lördag i "Glesbygd"!

8 kommentarer:

  1. Tycker mig ana lite Upsala Ekeby uppe till höger och det har ju Fröken Grön en förkärlek för. Ljusstaken i grönt, kan den vara din månntro?
    Ingen dålig shoppingtur hur som helst.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tittade lite närmre och såg att det inte var en ljusstake, utan en midsommarstång. Kanske din ändå.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som du har haft en riktigt härlig lördag! Fina saker har ni hittat också, kul!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  4. Jag gissar på tallrikarna o krukan i grönt, rostiga lyktan och julröda ljusstaken som fröken säkert ska måla grön ;) kram *piah*

    SvaraRadera
  5. Jag tänkte på dig när jag såg de där från Uppsala Ekeby på Svens. Borde jag ringt kanske 😁 låter som en underbar dag!

    SvaraRadera
  6. Ja, där fanns en hel del att välja mellan! Oj, så mycket saker!

    Jo, det ser verkligen ut som om ni skulle kunna ha en egen loppis! :)

    Vilka saker som är dina? Jo, det är väl såklart det mesta som är grönt! Tänker mest på de ljusgröna Ekeby-prylarna längst upp till höger! Snyggt!
    Antar att ni hade en supertrevlig heldag och kväll! Så kul!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Härliga grejer och vad kul det måste varit! Har varit på loppis i Almunecar i Spanien idag. Skulle kunnat shoppa loss rejält om bara resväskan var större!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!