söndag 26 oktober 2014

Förutsägbara fynd

Jag skrattade gott åt era kommentarer efter gårdagens inlägg. Antingen kan man konstatera att jag är väldigt förutsägbar, eller så känner ni mig väl vid det här laget, för flera av er kunde pricka in exakt vilka loppisfynd på det dignande bordet som tillhörde mig: Lanternan, Upsala Ekeby-prylarna och det gamla klappträt. Krukan blev nog gårdagens bästa fynd för ynka 10 kronor. (Helt klart felmärkt, konstaterade damen i kassan, men gick med på köpet utan att knota.)


En gammaldags tysk tomte fick också följa med hem, eftersom den bara kostade 5 kronor. Förvisso är "korgen" limmad, men det kommer nog inte att synas så värst mycket när man stoppar i en blomma och lite grön mossa till advent. Jag älskar ju den här sortens mormor-tomtar, klistrade eller ej. En gammal slända i trä för samma summa fick hänga med av bara farten. (Den kan ju vara bra att ha den dagen jag drabbas av ett akut vävintresse, hihi!)


Den gamla lanternan är riktigt läcker. Ett extra plus för att den har ärgat lite grann, och det där snöflingemönstret kommer alldeles säkert att göra sig extra bra ute på planteringsbordet i vinter. Jag ska nog stoppa in ett sådant där batteri-drivet ljus med inbyggd timer, så slipper man hålla på och krångla.


Vi hann med ytterligare två loppisar idag på förmiddagen, innan det var dags för väninnorna att återvända till "Storstad". Tjejerna var mäkta imponerade över hur många loppisar det finns inom en mils radie från Solhäll, och jag kan lova att deras bil var proppfull när de åkte hem. Glesbygdsloppisarna levererar ännu en gång!

7 kommentarer:

  1. Du är ju så flitig med bloggandet att jag missade förra inlägget, men nu har jag studerat bordet. Wow, vad mycket fynd!
    Nej, jag kunde inte gissa vilka som var dina, men tycker nog ändå du dragit högsta vinsterna. Ekebyporslinet hade gärna fått bo hos mig och lyktan också. Bara att gratulera.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Men så vackert! Gamla tomtar är jättefina och lanternan är ju så snygg!

    /Jenny

    SvaraRadera
  3. Nog känner vi dig alltid 💚☺️

    SvaraRadera
  4. Så prickade jag nog rätt, men lanternorna såg jag inte...kanske försvann de i mängden med annat! :)
    Ursnygga är de i alla fall!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Vilka fynd och Upsala-Ekeby porslinet är jag svag för, jag har lite grand som mina föräldrar hade, sånt med ekblad på, det är så läcker och den där gröna färgen på ditt, underbar!

    När jag såg ditt badrum längtade jag till vårt gamla hus i storstan, vi hade badrummet i källaren och det var lite i stilen som ditt! Så där lite avskilt och otroligt mysigt!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. jag måste hålla med dina kompisar, om hur många loppisar Ni verkar ha runt i kring Dig..

    Härlig lykta du har funnit.

    kram

    SvaraRadera
  7. Vilka fynd!
    Lyktan är ju helt förtjusande. Gamla tomtar letar jag också alltid efter och krukor!! Ibland kan man ju hitta dessa finheter i fyndlådor för en spottstyver... ;)

    Ha det gott!
    Annica

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!