fredag 17 oktober 2014

Sååå skönt!

Ute snurrar värmepumpen som vanligt igen, och innanför den gröna dörren i källaren visar displayen på panncentralen att ordningen är återställd. Precis som vi trodde (= läste i manualen) så var det ett filter som hade bekat igen och behövde rengöras. Sååå skönt att få ordning på värmesystemet igen!


Och så står det åter fredag i kalendern och ännu en vecka har susat förbi i rekordfart. Jag laddar inför helg med mysbrallor och en tjuvtitt i gottepåsen innan middagen, och på köksbordet ligger en ny trädgårdstidning och väntar. Att det regnar ute förstärker mysfaktorn. Sååå skönt med helg!

8 kommentarer:

  1. Trevlig helg! Här blir det lite blandat mys med jobb på hemmaplan.

    /Jenny

    SvaraRadera
  2. Ja heja Peter! Han var här o fixade också 👌 o helgen ja den gillar vi 👏

    SvaraRadera
  3. Jo det där med filter som behöver rengöras, det känner man igen...Varje gång blir jag lika förvånad, för jag tycker att det var nyss jag gjorde det, vilket visar sig sen att det inte ens var det här året...
    Önskar dej en riktigt skön myshelg!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Ja härligt med fredag och helg
    Ha en fin helg!
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Trevlig helg på dig med.
    /Carina

    SvaraRadera
  6. Ha en bra helg! Här i södra Spanien är det 26 grader ute.

    SvaraRadera
  7. Värmen vill man inte vara utan nu och visst är det typiskt att det är igenbekat när man börjar behöva den. Precis lika typiskt som att om avloppet täpper sig ska man bergis ha gäster på kvällen.
    Mysig källare.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  8. Värme börjar bli viktigt nu även om det fortfarande är relativt varmt ute. Jag har satt brasa i dag. Mest för mysfaktorn :).

    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!