fredag 24 februari 2017

Dagsmeja

Jo då, nog har det snöat i natt alltid. Redan innan vi gick och lade oss igår var hela världen vit, och idag har jag pulsat runt i trädgården i en decimeter snö. Solens strålar och plusgrader på termometern gör att det redan är rejäl dagsmeja, med kramsnö och dropp från taken. Jag passade på att ta ett varv med kameran innan allt försvinner.






Nu ligger jag på soffan och "sportar" för fullt, med alpint på TV. Kaffe med mjölk är den bästa sportdrycken, hihi! Snart blir det nog ändå en liten promenad ner på byn för att fylla på kylskåpet, men sen tar jag mig an min bokrea-hög resten av dagen. Alla lov borde heta läslov!

2 kommentarer:

  1. Härliga snöiga bilder och jag ska ha läs-lov i helgen - längtar!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Håller verkligen med om att alla lov borde heta läslov, barnen här hemma håller dock inte med mig /Liza

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!