söndag 9 april 2017

Nyputsade fönster

Idag har det putsats fönster på Solhäll, både invändigt, utvändigt och mittemellan. Fönsterputsarmaskinen vi fick i julklapp gjorde onekligen jobbet bra mycket lättare, i synnerhet på utsidan, där ett fiffigt periskopskaft fick ersätta allt livsfarligt balanserande på rangliga stegar. Tänk så makalöst rent hela huset känns när man har rena fönsterrutor!


Jag hängde upp mina nya fina glasäggsvaser i köksfönstret och knipsade av påskliljor och stoppade i. Poppelkvistarna tjuvade jag från tulpanbuketten på matrumsbordet. Så vackert med vatten i glas!


När fönsterputsningen var klar kom solen fram, och nu har jag tillbringat ett par timmar ute i trädgården. Där finns det fortfarande en hel del vårstädning kvar att göra, så det är tur att det blir lite långledighet nästa helg. Vi kan väl hålla gemensamma tummar för lite fint väder då också.

P.S. Dagens inlägg presenteras i samarbete med jultomten. Någon ad-link till tomtefabriken har jag dessvärre inte, hihi! D.S. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!