söndag 20 augusti 2017

Hej skåp!

Den ultimata söndagspromenaden är en tur till skrothandeln i utkanten av byn. Där hittar man alltid roliga saker, och varje gång man är där har det kommit in nya grejer. Idag hittade jag ett ljusblått gammalt skåp i ett av uthusen, som jag instinktivt kände att jag var tvungen att förbarma mig över. Som så många gånger förr lyckades jag deala till mig hemkörning i priset (att promenera hem med det kändes inte direkt som ett alternativ), och mindre än två timmar senare lastades det redan av på uppfarten. Skruttigt i nuläget, men oj vilken potential!


I dörrarna på ovandelen sitter det trasigt gammalt insektsnät, så en gång i tiden har det nog huserat skafferivaror. Som vanligt finns det ingen plan för exakt vad det ska användas till här hemma, men det där brukar ju liksom lösa sig. Om inte annat kan det bli en trevlig förvaringsplats för färgburkar och verktyg nere i källaren. Eller kanske det passar i tvättstugan?


Malmö FF-blått är förvisso en vacker färg i många sammanhang, men det kan hända att det blir en annan färg på skåpet när jag renoverar upp det. Nätet river jag ut och ersätter med nytt nät eller med glas, beroende på var det hamnar. På skroten lovade de att fixa fram lite nytt nät till nästa gång jag kommer, så kanske sätter jag i det till att börja med.


Jaha, så har man skaffat sig ett gammalt skåp som man inte vet vad man ska göra med. Allt är som det brukar, med andra ord. Det är ju för väl att man håller sig sysselsatt, hihi!

4 kommentarer:

  1. Vilket skåp! Snacka om potential!
    Hortensior ja, det var faktiskt en sån där Invincibelle jag var på jakt efter, men den fanns ju inte vid min plantskola, så det fick bli den här andra. Men någon gång så, vill jag ha en sån!

    Ha det gott!
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Når du får satt inn glass, pusset og malt skapet blir det da altfor fint til å sette i kjelleren. Blir rent i godt humør av å se på skapet. Heldig du som har slike butikker i nærheten.
    Hilsen Inger

    SvaraRadera
  3. Oj vilka fynd du gör! Charmigt och det blir nog riktigt fint efter målning. Undra vad det blir för färg?! Själv målar jag just nu en gammal byrå....från fulgul furu till vitt.
    Spännande att se ditt skåp sen.
    Ha en bra vecka! / Nettan

    SvaraRadera
  4. Vilket UNDERBART skåp du fyndat - alltså du är ju helt otrolig att alltid hitta de där finaste skatterna på hela loppiset !!
    Älskar färgen på utsidan !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    PS. Jag såg zinkvattenkannan ! DS

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!