torsdag 21 september 2017

Ett varmt bad

Förkylningen håller i sig, och för att kurera mig själv tappade jag upp ett varmt bad nere i källaren i eftermiddags. Sen tände jag en massa ljus, lyssnade på P3 Dokumentär och låg där och bara slappade. 


Badsalter och badoljor är ju väldans trevligt, men badskum är min absoluta favoritmelodi. Gärna mycket sådant; så där så att det nästan flyger över badkarskanterna när man sänker sig i vattnet. Vattnet ska för övrigt vara så hett som möjligt, gärna så att det nästan svider till i skinnet när man doppar sig.


Badhörnan har vi ju nere i tvättstugan, men när man släcker taklampan och drar för vikskärmen (som inte kom med på bild) lite grann, så känns det ändå väldigt mysigt att ligga där. Och nu sedan det gamla skåpet om på plats så känns det ännu mer ombonat, nästan som ett riktigt badrum. Den gröna pallen funkar utmärkt som sideboard. Den köpte maken med sig hem till mig från en affär i Linköping för flera år sedan. De högre ljusstakarna är tillverkade av gamla stolsben och är fyndade för 10 kronor styck på loppis.


Sen låg jag kvar där tills skummet nästan var borta, vattnet började kallna och fingrar och tår hade blivit helt snurkna. (Småländska för skrynkliga, om någon undrar.) Förhoppningsvis gjorde den enkla huskuren susen och skrämde bacilluskerna på flykten. Om inte annat så blev jag iallafall väldigt ren, hihi!

3 kommentarer:

  1. Supermysig badhörna du fixat med enkla medel!
    Krya på dig! Mvh. Jejja

    SvaraRadera
  2. Ni har verkligen gjort det bästa av badrummet i källaren, ingen källarkänsla alls! Hoppas du att bacilluskerna dog på kuppen av det heta badvattnet!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Krya på dig och tack för en härlig blogg! 🌸🌺🌸

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!