fredag 17 november 2017

"Runt en tusenlapp"-kannan

Det där med eventuellt ekonomiskt värde är alltid sekundärt när jag köper gamla grejer. Jag är aldrig ute efter att tjäna pengar, utan handlar alltid med hjärtat. Fast nog drog jag lite extra på munnen när en god vän skickade följande MMS häromdagen. Kolla sista meningen i svaret på frågan!


"Jag kan tänka mig ett pris runt en tusenlapp," säger alltså Antikrundans expert Antonia Berglund om just den där roliga tomtekannan som folk skrattade högt åt att jag budade hem från Tradera förra året. Skrattar bäst som skrattar sist, haha! (Precis som om jag hade den blekaste aning då...)


För tusen spänn betalade jag naturligtvis INTE. Hade den kostat det hade jag alldeles säkert skrattat högt, jag med. Men oavsett ekonomiskt värde, så ÄLSKAR jag det här lilla ekipaget! Fatta hur roligt de måste ha haft på porslinsfabriken när de spånade fram den här modellen! 


Min ekonomiska ovisshet till trots vill jag ändå påstå att det var den absoluta höjdpunkten förra året, när jag ställde fram kannan på kaffebordet i samband med Kalle Anka-fikat på julafton. Piff och Puff fullkomligt bleknade i jämförelse, haha! I år kommer det givetvis kännas extra exklusivt att få servera kaffemjölken i min fina tusenkronorskanna. 


För övrigt kan jag meddela att min gamla dator sansade sig framåt läggdags igår, slutade "tugga" och installerade det den skulle. Puh! Det var väl en evig tur. Att kasta sig ut för dags-att-köpa-ny-dator-stupet känner jag mig inte alls redo för. Nu får vi hålla tummarna för att den hänger med ett bra tag till. 

6 kommentarer:

  1. Vilket fynd och sååå "gammeldags julig", det gillas! Den måste ha hedersplatsen på ditt julbord i år :)
    Varm kram från Titti

    SvaraRadera
  2. For en fantastisk mugge. Der gjorde du litt av et kupp. Hilsen Inger

    SvaraRadera
  3. Tometekannor är grejen för att få riktigt fin julstämning :)

    SvaraRadera
  4. Blir glad när jag läser att du verkligen använder dina antika föremål, så ska det ju vara!
    Du har självklart den "blekaste aning" så blekinge-född du är:)...eller?
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte infödd, men jag bodde där från 11 års ålder och till jag flyttade hemifrån. Mina föräldrar bor kvar!

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!