tisdag 16 januari 2018

Livat i holken

Vi fick två trärena fågelholkar i julklapp. Vilken himla trevlig present! Målarfärgen ingick i julklappen, så det var ju bara att skrida till verket. Tanken från givaren var nog att maken och jag skulle måla en var, men medan han var upptagen med annat kunde jag (i vanlig ordning) inte hålla mig, utan målade båda av bara farten. De blev riktigt fina!


Holkar ska man ju helst hänga upp på hösten eller på vårvintern, och eftersom jag har bestämt att det är vårvinter nu så är det nog läge att börja fundera på var de ska sitta. För att fjäska lite extra för eventuella framtida hyresgäster tänkte jag ta lite överbliven adventsmossa och lägga i botten. Hoppas att någon vill flytta in, så att det blir lite livat i holken framöver!

3 kommentarer:

  1. Jättefina holkar för starar ser det ut som du har. Har själv liknande uppsatta på gaveln till en gammal loge. Din holk måste snurras upp och ner för att rensas från gamla bon. Hoppas du får hyresgäster men de brukar inte gilla splitter nya holkar. Lycka till! Jejja

    SvaraRadera
  2. Vilken bra julklapp! Hoppas ni får hyresgäster till våren!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Spännande med nya grannar till våren. . . .det blir säkert "livat i holken" i de fina
    husen!!! :-)
    Ha en härlig vintervecka!
    Kram/Miranda

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!