onsdag 23 maj 2012

Kvällar som denna

I den smällvarma eftermiddagen gick jag till frissan efter jobbet och införskaffade raklugg. (Gråa hårstrån här och där hade jag redan innan.) Nu återstår att se vem som vinner kampen; virvlarna som drar åt alla andra håll eller jag...


Efter kvällsmaten tog jag en tur till en kär kollega i grannbyn, med löfte om att få "stjäla" några lila nävor i hennes härliga lantträdgård. Utrustad med vattenslang har jag sedan tillbringat resten av kvällen i min egen trädgård; doften av varm, nyvattnad jord är verkligen fullkomligt obetalbar. 

Kvällar som denna vill man aldrig gå och lägga sig...

5 kommentarer:

  1. ** Ja dom är helt fantastiskt sköna kvällar som denna, älskar att gå runt i trädgården när barnen har lagt sig o fixa lite, peta o vattna i lugn o ro. Jag längtar nu tills vi har lagt våra plattor så jag kan slå mig ner i en stol med ett glas vin o bara njuta =) Vi får hopas på en lika fin dag i morgon, kramen/Emma**

    SvaraRadera
  2. Snygg lugg! Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Så nu är du också vårfin och ansad! Det ser jättefint ut och din hårfärg är verkligen naturligt vacker och ett och annat grått strå är bara intressant!

    Ja, mycket trädgård är det nu - vem kan motstå, när det är så vackert!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Raklugg, heter väl Loreenlugg? ;) Hur som helst, fint!! Nu har jag läst ikapp lite hos dig, mycket fina inlägg jag missat...
    Ha en underbar fortsättning på veckan, kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Vilket "elände" att blomsterbutiken nu också säljer perenner. Du kommer inte få det lätt du ;)

    Du var fin innan, men så snyggt det blev med lugg! Grå strån har jag i massor. Jag har slutat färga håret för jag pallar inte hålla på längre. Sambon får snart en tio år äldre tant. Jag...

    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!