lördag 3 december 2016

Liten loppispromenad

Maken och jag tog oss en liten loppispromenad på förmiddagen, för att förstärka helgkänslan. Vi har ju gångavstånd till åtminstone tre olika ställen, vilket gör det till en lagom lördagsaktivitet innan lunch. På ett ställe hittade jag en fin grönrutig duk och fyra fina örngott i något slags lingonmönster. De kostade nästan inga pengar alls, vilket ofta är fallet med just textilier på loppis här i krokarna. 


Maken hittade ett fint keramikhus i medeltida stil i design av österlensbaserade Vallis för Gabriel Keramik. Det är så fint när man tänder ett värmeljus i det! Jag skulle kunna tänka mig en hel stad av sådana här vita små hus att sätta på spiselkransen eller i något fönster i vinter. De roliga små barkgranarna är inget loppisfynd, men kom med på bild i allafall. De kommer från danska OiSoiOi.


Ett par juliga grytlappar för 5 kronor kändes som en given investering, hihi!


I övrigt har vi mest en stök-, tvätt- och pysseldag här hemma. Rätt mysigt med sådana dagar också, faktiskt.

4 kommentarer:

  1. Så fina loppisfynd ni gjort! Även om inte granarna är loppisfynd så tycker jag om dem, måste väl kunna göra själv ....?
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Såna dagar är ju dom bästa! En skön lunk, lite loppis, mat och tvätt...
    Fina saker ni fyndade också - bara det!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Lingontyget känner jag igen ifrån nittiotalet, kunde köpas på Åhlens.ME

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att få veta det! Grejer från 90-talet får ju nästan räknas som antikviteter numera, hihi!

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!