onsdag 7 december 2016

Storstad

Dagens blogginlägg författar jag med pekfingret på ett Öresundståg mellan Malmö och Hässleholm. Tänk, jag klarade att vara i stan i flera timmar den här gången! Undrens tid är visst inte förbi.


Det regnade hela tiden i Malmö, fast väderprognosen hade lovat uppehåll och fått mig att lämna paraplyet hemma. Hmmm... Sen visade det sig att min doktor (rutinkontroll) hade tagit semester och glömt att meddela mig att min bokade tid visst inte gällde längre. En smula tröttsamt, det också.


Men Malmö var som vanligt vansinnigt mysigt i sin vinterbelysning, och jag passade på att träffa min väninna A och mumsa i mig en hel svamppizza på Condeco på Södertull, så det blev en bra resa iallafall tillslut. Och så köpte jag något vackert, som ni får se en annan dag.


Och eftersom det har tagit extremt lång tid för mig att pilla in dessa bokstäver, så har jag redan hunnit fram till Hässleholm. Snart är det dags att äntra bussen som går tillbaka till "Glesbygd". Nu längtar jag hem till Solhäll!

2 kommentarer:

  1. I stan vill man inte vara för länge, känns lite jobbigt. Otur för dig både med väder och doktor.
    Kam Eva

    SvaraRadera
  2. Ett trevligt inlägg blev det i alla fall och faktiskt ser det mysigt ut i Malmö trots regnet. Storm och regn hos oss också idag.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!