måndag 24 april 2017

Zinkbadkar

Ja, nu får ni hålla i hatten när ni ser vad jag har köpt. För igår tog en kär kollega med mig till ett magasin utanför Kristianstad fyllt med trädgårdsantikviteter. Herregud, säger jag. Vilket ställe! Tre stora rum fulla med den ena saken ljuvligare än den andra. Jag hade kunnat köpa med mig precis ALLT! 

Och vad hittade jag där? Jo, ett gammalt zinkbadkar med utsidan målad i mjuka Kockumsfärger. En riktigt sådan där jag-äter-knäckebröd-resten-av-månaden-bara-jag-får-äga-en-sån-där-grej. Har det inte Fröken Grön skrivet all over, så säg? Och nu är det mitt, mitt, mitt!


"Ja, ett sådant kommer du ju aldrig hitta igen," var makens kommentar. "Det var ju iallafall billigare än en swimmingpool," sa min mor. "Du kan ju alltid ha det i gröna rummet," sa min far. "Du är inte klok," sa kollegorna på jobbet. "Men jag kommer att ha världens vackraste trädgårds-spa i sommar!" säger Fröken Grön. Och hon är sååå lycklig.

11 kommentarer:

  1. Det står Fröken Grön över hela badkaret - helt UNDERBART !!!
    Stort Grattis till fyndet - du kommer att ha Sveriges vackraste trädgårds-SPA i sommar !
    Jag blir lycklig över att du är lycklig och får inspiration att ramla över något vackert till trädgården på kommande resor till Frankrike och Öland. Något helt oemotståndligt - i stil med ditt badkar!
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh, vilken dröm att få åka runt till alla fina brocantes i Frankrike! Känner jag dig rätt kommer du alldeles säkert hem med ljuvliga saker!

      Radera
  2. var finns denna guldgruva till loppis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stället ligger i Ovesholm utanför Kristianstad. Ingen loppis dock, utan ett antiklager. Någon butik finns egentligen inte längre, men man kan ringa och be att få komma och titta. Uppgifter på hemsidan: www.orangeriet.se

      Radera
  3. Visst står det Fröken Grön på detta badkar! Det är bara att gratulera till ett häftigt o annorlunda fynd!!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Åh så fint! Lyckans dig!
    Ha det fint!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  5. Grattis till badkaret! Vilken lycka!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Grattis till ditt fin fina fynd!!

    SvaraRadera
  7. Jag har också spanat efter ett gammalt zinkbadkar men varit lite för snål för att köpa men jag har då aldrig sett något som ditt, det är ju helt underbart! Ibland kan det vara värt att leva lite knapert ;) Det blir spännande att se vart det hamnar! Ja, Gröna rummet var ju också en ide.....hi hi......
    Kul för dig! Kram/ Nettan

    SvaraRadera
  8. Kan bara instämma i kören; GRATTIS!
    Grattis till oss följare med som får äran att se alla dina fynd!
    Skorpan

    SvaraRadera
  9. Vad heter stället där du köpte det?
    Anna

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!