torsdag 22 juni 2017

Hej igen, Constance!

Min Constance Spry-ros är en klar favorit här hemma. Hon remonterar inte, utan blommar bara en gång varje sommar, men oj vad hon är värd att vänta på!


Jag tänker att en rosa ros nog inte kan vara mer perfekt än så här. I år blir det MÄNGDER av blommor!


Jag fjäskar väldigt lite för den här rosen. Möjligtvis vattnar jag någon gång ibland när jag ändå går förbi med slangen, men hon tycks gilla läget ändå och växer så det knakar mot en av rosbågarna.


Om du vill läsa mer om verklighetens Constance Spry, så skrev jag ett inlägg om det för några år sedan. Du kan läsa mer om henne om du klickar HÄR!

1 kommentar:

  1. Hon är en favorit här hemma hos mig med! Så mycket att jag tar semester efter henne ;) Hon börjar alltid blomma precis när min semester börjar, och så blommar hon ju nästan en hel månad.

    Önskar dig en fin midsommar!
    Gunilla

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!