måndag 24 juli 2017

Gigantisk dahlia och app-strul

I början av sommaren köpte jag "begagnade" daliaknölar för en spottstyver. Knölarna var gigantiska och färgen angavs lite vagt som "röd" och "gul". Inte mina trädgårdsfärger egentligen, men de var så billiga. De gulmärkta knölarna (tre stycken) grävde jag ner i en pallkrage i köksträdgården, och den röda i ett tomrum mellan en liten krusbärsbuske och vinbärsbuskarna utanför växthuset. Knölarna växer så det knakar; den "röda" i synnerhet. I skrivande stund är den lika hög som jag: 174 cm! 


Den "röda" sorten visade sig istället ha en härligt chockrosa färg, som jag får säga är riktigt läcker. Jag stöttar upp den med ett hemmagjort klätterstöd, som egentligen var tänkt till bönor, fast det behövs egentligen inte. Nu ska det bli kul att se vad det blir av de gula också. Ni skymtar dem på bilden här ovanför i den mittersta pallkragen. 


Apropå något helt annat, så måste jag gnälla lite över Bloglovin' (som är den bloggläsningsapp jag använder på mobilen), som uppdaterar många bloggar väldigt dåligt just nu. Mina egna inlägg har inte synts till alls de senaste fyra dagarna. Man undrar ju vad det beror på... Just nu har jag övergått till att prova Feedly istället, men det är lite ovant. Hur läser ni era bloggar?

3 kommentarer:

  1. Oj, visste inte ens att det fanns så höga dahlior!
    Jag läser oftast bloggar på datorn, men det blir även på mobilen ibland, då inte genom någon speciell app utan jag går in på min blogg och trycker på visa webversion, därifrån kan jag ju gå in från min blogglista, där jag ser vilka som har uppdaterat sina bloggar. Det går utmärkt att både läsa och kommentera från mobilen tycker jag.

    Ha det gott och njut din semester, själv har jag börjat jobba och tycker lite synd om mig...;)
    Gunillla

    SvaraRadera
  2. Läser också på datorn och har aldrig haft några problem :-). Läser alla dagar - alltid. Hälsningar från Finland.

    SvaraRadera
  3. Läser på datorn, föredrar stora bilder:)
    Skorpan

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!